Contract van je provider (Pukcode in brief)
Allereerst kun je het contract opzoeken van je provider, waarbij vaak staat aangegeven in de brief wat je puk code is voor je mobiele telefoon.
Plastic simkaarthouder
Heb je geen brieven bewaard maar wel de simkaarhouder waar je simkaar in zat? Dan kun je deze erbij pakken. Op deze simkaart-houder staat onder anderen je puk code en je mobiele telefoon nummer.
Klanten service bellen
Een andere optie is om je provider te bellen via klantenservice zoals Tele2 of KPN. Kijk eerst even goed welke provider je exact hebt. Weet je welke provider je hebt? Dan kun je ze gerust bellen. Zij kunnen eenvoudig je puk code geven zodat de blokkade eraf kan.
Telefoonnummers klantenservice van mobiele providers
We sommen een paar klantenservice nummers voor je op:
Klantenservice Tele2:
020 - 754 4444
Klantenservice Vodafone: 0800-0094
Klantenservice KPN: 0800 0402
Klantenservice T-Mobile: 0800-7123
Klantenservice Simpel: 088 100 5757
Via website van je provider
Kun je de klantenservice niet bereiken? Dan kun je nog een account aanmaken bij je huidige provider via hun website. Bijvoorbeeld: https://www.tele2.nl. Als je al account hebt, of zojuist er één hebt aangemaakt kun je inloggen en naar de pagina van de simkaarten gaan, via de zoekbalk op de website.
Foutmelding via website
Krijg je één van deze melding? Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet ophalen. Probeer het later nog eens.. Pukcode opvragen lukt niet door technische problemen..
Advies is dan om de klantenservice te bellen.
Zo zie je dat je niet in paniek hoeft te raken als je 3x de verkeerde pincode hebt ingetoetst.
Kom je er nog niet uit? In dat geval mag je ons ook altijd contacteren en vragen naar de mogelijke oplossing.
Copyright © 2023 Mobielinstellen.nl
Telefoonnummer zoeken?